ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΡΩΙΝΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΞΥΠΝΗΜΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝ ΜΕΣΩ…ΑΝΟΙΞΗΣ; ΚΑΝΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ.

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Αλλά.. κι όσο το καλοκαίρι πλησιάζει. Τα μικρά παιδιά δυσκολεύονται ν’ αντεπεξέλθουν στο καθημερινό πρωινό ξύπνημα για σχολείο! Τα ‘ωχ’ και τα ‘γιατί’ αρχίζουν να πληθαίνουν.

Κι αν το Σεπτέμβρη φοβούνται για το καινούριο, τον Απρίλιο έχουν ήδη βαρεθεί το παλιό! Κουρασμένα από το φόρτο των προηγούμενων μηνών. Από ασκήσεις. Δραστηριότητες. Διαβάσματα. Και με το μυαλό καρφωμένο στην ανεμελιά των διακοπών. Αρχίζουν και δυσφορούν! Κι όσο οι μικροί μας φίλοι δυσανασχετούν, τόσο οι γονείς απελπίζονται.

Υπάρχει άραγε κανένας τρόπος να βελτιώσουμε την κατάσταση ακόμα και στα μέσα του σχολικού έτους;

Α.Η ΡΟΥΤΙΝΑ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ

Αγγλικά. Μπαλέτο. Σκάκι. Ποδόσφαιρο. Ρομποτική. Απαιτητικές εργασίες για το σπίτι. Τεστ κι εξωσχολικές δράσεις. Δεν εξουθενώνουν μόνο τα παιδιά αλλά κι εσένα. Έτσι, στα μέσα της χρονιάς συνήθως τα όρια χαλαρώνουν και οι μικρές συνήθειες όπως αυτή του έγκαιρου βραδινού ύπνου συχνά παραμελούνται.

Ωστόσο, αν φροντίσεις να κοιμούνται νωρίς, θα δεις ευχάριστα αποτελέσματα στα ξεκούραστα πρόσωπά τους το ίδιο κιόλας πρωί. Αντάμειψε την πειθαρχία τους στη ρουτίνα με ένα νόστιμο, υγιεινό πρωινό που θα τους δώσει ενέργεια για όλη την υπόλοιπη μέρα!

Β. ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ

Απέφυγε τα δικά σου προσωπικά ‘ωχ’ και ‘γιατί’ όταν ξυπνάς το πρωί. Δώσε στα παιδιά το καλό παράδειγμα. Δείξε ανταπόκριση. Στην ώρα που σηκώνεσαι απ’ το κρεβάτι. Στο χρόνο άφιξης κι αναχώρησής σας απ’ το σχολείο. Και κάνε την αρχή της συνέπειας μέρος της καθημερινότητάς σας χωρίς παράπονα και διαμαρτυρίες.

Αν μάλιστα καταφέρεις να εντάξεις και το χαμόγελο στο πρωινό εγερτήριο , η μέρα θα ξεκινάει ακόμα πιο θετικά για όλους σας. Δοκίμασέ το!

Γ.Ο ΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ

Αν αισθάνεσαι ότι η απόσπαση του παιδιού από τις σχολικές δραστηριότητες είναι μεγάλη. Ανέλαβε δράση. Έλα σ’ επαφή με τον δάσκαλο ή τη δασκάλα. Συζήτησε μαζί του τις ανησυχίες σου. Και φυσικά.. οργανώστε από κοινού ένα σχέδιο δράσης που θα περιλαμβάνει περισσότερη προσοχή στο παιδί εκ μέρους του διδάσκοντα αλλά και αναζωογόνηση του ενδιαφέροντός του.

Ένας καλός τρόπος για την ενίσχυση του κινήτρου του για προσέλευση στο σχολείο, είναι και η ισχυροποίηση των σχέσεων του παιδιού με τους συμμαθητές του. Αν καλλιεργήσει στενές φιλικές σχέσεις με τα παιδιά απ’ το σχολείο θα κινητοποιείται με μεγαλύτερη όρεξη και χαρά. Αν θέλεις να βοηθήσεις, πρότεινέ του να καλέσει κάποιους απ’ αυτούς στο σπίτι για παιχνίδι ή κάλεσε τους γονείς τους για πίτσα, παγωτό ή μια κοινή έξοδο σε παιδότοπο ώστε να ισχυροποιηθούν οι μεταξύ σας δεσμοί.

Δ.Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ

Δώσε χώρο στη μεταξύ σας επικοινωνία. Άφησε το παιδί να σου εξηγήσει ακριβώς πως αισθάνεται και γιατί. Δείξε κατανόηση και σεβασμό στις μικρές και μεγάλες ανησυχίες του. Στους φόβους. Στην κούραση. Στα συναισθήματά του.

Αν χρειαστεί καθησύχασέ το με μια όμορφη θετική ιστορία ή μια διαβεβαίωση.

Ε.ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΟΧΗΣ

Εξήγησέ του πόσο φυσιολογικό είναι να νοιώθει κούραση και δυσκολία. Επιβράβευσε τις προσπάθειές του μέχρι τώρα να είναι συνεπής. Βάλτε από κοινού ένα πλάνο για το τέλος της σχολικής χρονιάς. Και .. ονειρευτείτε μαζί το καλοκαίρι.

Θα ήταν ωραίο να φτιάξεις ένα ημερολόγιο, όπου θα σβήνετε τις μέρες μέχρι την άφιξη της καλοκαιρινής περιόδου ή ακόμα μπορείς να του δώσεις ένα μικρό κοχύλι ή ένα βότσαλο να το κρατάει μαζί του στο σχολείο και να το κοιτάει τις στιγμές που νοιώθει στεναχώρια ή θυμό.

Χρύσα Βοζίκη, Ψυχολόγος – Εκπαιδευτικός